Rowery Kubis - Kokaina w pyle outbacku
Źródło: Filip Ku?niak
06 Apr 2013 17:57
tagi:
Gomola, Kubis, Kokaine, full 29er, Crockodile Trophy
RSS Wyślij e-mail Drukuj
W pa?dzierniku ubieg?ego roku, przez 9 dni, w ekstremalnych warunkach australijskiego Outbacku, testowali?my dwa Kubisy Kokaine. Na wy?cigu Crockodile Trophy rowery spisa?y si? wy?mienicie. Dzi?ki swojej geometrii, Kokaine jest stworzony do ?cigania.

Jazda na p?askich odcinkach
Crocodile Trophy s?ynie z wielokilometrowych p?askich odcinkw, na ktrych s? tzw. corregations. Corregation to wyje?d?ona przez samochody tarka, po ktrej jedzie si? jak po podk?adach kolejowych. Kokaine spisywa?y si? na tych odcinkach wy?mienicie. Geometria ram zapewnia podstawow? wygod?, sylwetka jest dosy? wyprostowana dzi?ki czemu kr?gos?up na d?ugich p?askich odcinkach z corregations nie cierpia?. Na takich odcinkach bardzo du?ym atutem by? system RockShox Dual Pop Lock - sprytna blokada amortyzacji, ktra jednym ruchem r?ki odblokowuje lub blokuje zarwno amortyzator jak i damper.

opis

Nasze dampery by?y dosy? mocno napompowane, aby unikn?? utraty mocy podczas peda?owania. Musz? powiedzie?, ?e jazda po corregations nie by?a dla nas du?ym problemem, podczas gdy inni zawodnicy, jad?cy przede wszystkim na hardtailach 29'' skar?yli si? na du?e ble kr?gos?upa.

Jazda pod gr?
Jazda pod gr? jest mocn? stron? Kokaine. Geometria pomaga nawet na stromych podjazdach, na ktrych nie trzeba si? mocno pochyla? do przodu. Ani razu na wspomnianych, stromych podjazdach ko?a nie straci?y przyczepno?ci. Szymon na podjazdach jecha? ca?y czas na otwartej amortyzacji z mocno napompowanym damperem, ja podje?d?a?em na zablokowanym zawieszeniu z mniej napompowanym damperem.

opis

W obu przypadkach rowery dobrze pokonywa?y nierwno?ci. Przed wy?cigiem obawia?em si?, czy dam rad? podje?d?a? d?ugie sztywne, podjazdy ze wzgl?du na twarde prze?o?enia (40/28 na 11/36). Geometria roweru spowodowa?a jednak, ?e nie mia?em ?adnych problemw i w?a?ciwie wszystkie podjazdy wyjecha?em.

Jazda w d? po szybkich szutrach
Szybka jazda w d? po szutrach, to moim zdaniem najs?absza strona Kokainy. Rower zachowuje si? niespokojnie. Trzeba bardzo mocno trzyma? i kontrolowa? kierownic?, bo ka?dy najmniejszy jej ruch powoduje, ?e rower wpada w wibracje. Na takich zjazdach trzeba bardzo uwa?a? na ?ukach i trzeba nauczy? si? pokonywa? je bardzo szeroko. Wje?d?anie w ?uki od wewn?trz ko?czy?o si? z regu?y mocnym wyrzuceniem na zewn?trz i konieczno?ci? ostrego hamowania, by nie znale?? si? w rowie. Na ?ukach przy du?ej pr?dko?ci jest te? wra?enie lekkiego "zachodzenia" ty?u roweru, co mo?e by? oznak? ma?ej utraty sztywno?ci bocznej.
opis

Jak nas zapewni? producent, jest to zwi?zane z d?ugim tylnym trjk?tem. Kubis pracuje obecnie nad rowerami 650b, w ktrych ten problem ma by? wyeliminowany.

Jazda w d? po technicznych odcinkach
Pierwszy etap Crockodile Trophy by? rozegrany na by?ej trasie Pucharu ?wiata w XC w miejscowo?ci Smithfield. Mieli?my okazj? sprawdzi? tam Kokaine na bardzo kr?tych singletrackach, prowadz?cych cz?sto mi?dzy w?skimi drzewami. To by? mj pierwszy wy?cig na 29'', a przed nim du?o si? naczyta?em, ?e wad? 29'' jest ich ma?a skr?tno?? na ciasnych zakr?tach. Szczerze mwi?c nie zauwa?y?em tego. Rower ca?kiem nie?le pokonuje ciasne zakr?ty, ?atwo sk?ada si? na ?ukach.

opis

Na smym, najbardziej technicznym etapie Kubisy bardzo dobrze si? spisa?y na technicznych zjazdach po progach skalnych. Kokaine bardzo nam pomog?y wygra? ten etap w naszej kategorii. Jazda w takim terenie jest stabilna i pewna, cho? mia?em wra?enie, ?e przy mocniejszym hamowaniu na du?ych nierwno?ciach tylne zawieszenie troch? si? usztywnia.

Problemy techniczne
W?a?ciwie problemy techniczne jaki napotkali?my podczas tego katuj?cego sprz?t wy?cigu by?y zwi?zane z amortyzacj? i ko?ami. Na jedynym mokrym etapie w obu rowerach zatar? si? i przesta? dzia?a? Dual Poplock. To bardzo prosty i sprytny system, ktry spe?nia swoj? funkcj? przy dobrej pogodzie, ale RockShox powinien zastanowi? si? nad usprawnieniami, aby system nie zatyka? si? b?otem.

Podsumowanie
Kokaine spisa?y si? wy?mienicie. S? to rowery stworzone do ?cigania. ?wietnie podje?d?aj?, nie?le zje?d?aj? w trudnym technicznym terenie, troch? s?abiej na ?atwych ale szybkich zjazdach. Rowery budzi?y te? spore zainteresowanie innych kolarzy, ktrzy g?wnie jechali na Specialized, Giant, Bianchi itd, czyli na rowerach najbardziej znanych marek.

opis

Komentarze:
Tego artykułu jeszcze nikt nie skomentował.
Bądź pierwszy!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby skomentować ten artykuł.
Jeżeli nie posiadasz konta, zarejestruj się i w pełni korzystaj z usług serwisu.
Grupa Kolarska
Gomola Trans Airco
Get the Flash Player to see this rotator.
Wirtualne360
Gomola Trans Airco
Panorama 360, Gomola Trans Airco  - Team MTB

Najpopularniejsze artykuły
Subskrypcja
Promuj serwis LoveBikes.pl
RSS Wyślij e-mail Facebook Śledzik Gadu-Gadu Twitter Blip Buzz Wykop



Polecamy
Wejdź i zobacz!
Wspieramy:
MTB Marathon MTB Trophy MTB Challenge
© 2012-2016 Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie zawartości serwisu zabronione.
All right’s reserved.